Administrație transparentă și eficientă

Administratie in serviciul omului

Ce se întâmplă acum?

Orice act pe care cetateanul trebuie sa-l obtina de la o autoritate inseamna un salt in necunoscut. Nu e clar de unde, cu ce acte si cu ce taxe se poate obtine. Procedurile difera adesea de la sector la sector.

De multe ori, obtinerea actului final presupune obtinerea in prealabil de avize de la alte institutii, iar cetateanul trebuie sa bata drumul pe la aceste institutii. La fiecare dintre ele, alte acte si alte proceduri.

Posibilitatea de plata a diverselor taxe sau amenzi este neuniforma in functie de institutie si de sector. Plata la posta sau la diferite banci difera de la sector la sector, de la institutie la institutie. Plate direct la sediile administratiilor financiare locale nu are o regula precisa. Marea majoritate sunt inchise la orele la care cetatenii ies de la serviciu.

Sesizarea problemelor orasului catre primarii si autoritati nu au o regula fixa. Uneori se poate doar in scris, alteori si prin e-mail. Nu exista siguranta raspunsului. Adeseori raspunsul este formal, fara referinta la problema.

Nu exista consultare publica reala asupra principalelor probleme ale orasului. Atunci cand exista, dezbaterile publice sunt formale, decizia fiind luata dinainte.

Ce vrem să facem?

Va exista un portal unic cu informatii despre acte si taxe. Sectiunea dedicata actelor va contine toate procedurile pentru fiecare act pe care cetateanul trebuie sa-l obtina de la autoritatile din Bucuresti. Pentru fiecare dintre ele, vor fi incluse institutia competenta, actele si taxele necesare, durata de solutionare.

1. Primaria emitenta a actului final va fi singur punct de contact cu cetateanul. Acesta va aduce o singura data toate actele necesare si taxele legale, iar primaria se va ocupa de corespondenta cu autoritatile emitente de avize. Primaria se va asigura ca acestea emit avizele in termenul prevazut de lege.

2. Portalul unic cu informatii despre acte si taxe va avea o sectiune cu informatii despre toate taxele si amenzile platite de cetateni in Bucuresti. Vor fi explicitate procedurile de plata online prin ghiseul.ro. Vor fi uniformizate relatiile cu posta si cu bancile. Administratiile financiare ale sectoarelor vor conectate astfel incat sa poata prelua taxele indiferent de sector. Vor exista sedii ale acestora cu program de seara, pentru orele la care cetatenii ies de la serviciu.

3. Problemele orasului vor putea fi sesizate in mod uniform prin e-mail sau prin telefonul mobil, pe modelul Oradea City Report sau Civic Alert. Circuitul sesizarilor in interiorul directiilor din primarie va fi transparent, iar raspunsurile la sesizarile care nu au caracter personal va fi public.

4. Va exista un portal on-line dedicat emiterii actelor cu caracter normativ de catre toate primariile si institutiile subordonate, care sa informeze asupra tuturor proiectelor din Bucuresti aflate in dezbatere publica. Acesta va verifica automat daca s-au respectat normele legale de consultare a publicului. Vor exista largi dezbateri publice pe proiectele majore ale primariilor, care vor contine planforme de opinii si de vot online.