Dezvoltarea Bucureștiului

Economia Bucureştiului şi locurile de muncă

Ce se întâmplă acum?

Economia este fundamentul dezvoltării oraşului, dar Primăria Capitalei nu este un actor în viaţă economică a oraşului pentru că nu are o strategie de dezvoltare economică, cu stabilirea unor priorităţi de care să ţină seama şi să ajute şi mediul privat. De asemenea, nu a existat la nivelul municipalităţii un plan de atragere de noi investiţii.

În aceste condiţii, Bucureştiul riscă să piardă în favoarea altor oraşe din ţară, precum Clujul, afaceri care asigura locuri de muncă şi venituri la Buget. Potrivit datelor oficiale, în perioada 2008-2015, cifra de afaceri a companiilor înregistrate în Capitală a scăzut cu 37%.

Capitală nu a ştiut să-şi exploateze avantajele competitive şi să se specializeze în activităţi economice care le ajută. O creştere economică a Bucureştiului va creşte puterea de cumpărare locală, diminuand astfel şi decalajul faţă de alte capitale din UE.

Ce vom face?

Prezentarea anuală către mediul de afaceri a priorităţilor strategice ale Primăriei Capitalei şi a facilităţilor pe care aceasta le va acorda investiţiilor private, mai ales în domeniile strategice

Primăria va pune la dispoziţie imobile cu chirii controlate pentru programele Dâmboviţa, axa creativă a oraşului şi Made în Bucharest şi pentru proiecte de economie socială, în zonele sărace ale Bucureşti.

Dâmboviţa, axa creativă a oraşului propune concentrarea firmelor de tehnologie, IT şi industrii creative, în cooperare cu universităţile şi campusurile universitare, de-a lungul Dâmboviţei. Scopul este definirea Bucureştiului că centru regional în tehnologie, IT şi industrii creative şi atragerea de idei şi investiţii din alte state ale UE, după modelul Berlinului

Made în Bucharest este un program care-şi propune să construiască şi să susţină sectorul manufacturier din Bucureşti şi implicit crearea de locuri de muncă prin facilităţi precum:

  • crearea unei comunităţi şi protejarea intereselor membrilor
  • spaţii de lucru cu chirii controlate în imobile aflate în proprietatea publică a primăriei Capitalei
  • programe de consiliere (de la set-up de business şi relaţia cu autorităţile, până la amenajare de spaţii, branding, distribuţie etc)
  • promovarea unei mărci „Made în Bucharest”, pe care producătorii să o poată folosi

Programul va fi finanţat din fonduri europene prin Programul Operaţional Regional.

Crearea, pe lângă primărie, a unui grup consultativ care să cuprindă întreprinderile mici şi mijlocii locale precum şi reprezentanţi ai ministerului Economiei pentru maximalizarea oportunităţilor de afaceri în Bucureşti şi implicit pentru crearea de noi locuri de muncă. Împreună cu aceste grupuri vom identifica obstacolele pe care micii întreprinzători le întâmpina, altele decât cele identificate deja cum sunt birocraţia şi corupţia. Vom crea un cadru investiţional corect, rapid şi imparţial.

Pentru micile afaceri în domeniul serviciilor, Primăria va realiza anual o cercetare privind traficul pietonal în spaţii publice, străzi şi bulevarde astfel încât să contribuie la creşterea acestora şi la crearea de noi locuri de muncă. Informaţiile vor fi publice pe platforma open dată a Primăriei.